dinsdag 17 november 2009

Faalangst 3

Ook voetballers kennen het verschijnsel faalangst. En natuurlijk wordt dat breed in de media en kranten uitgespreid. Of dat helpt om zijn faalangst te overwinnen vraag ik me af.

Drenthe uit faalangst aan de kant
"Royston Drenthe heeft de laatste drie duels van Real Madrid op eigen verzoek laten schieten. De druk is hem te veel geworden, zo stelt coach Juande Ramos.

De 21-jarige Nederlander zou, sinds hij op 25 januari in het duel met Deportivo La Coruna door de Madrileense fans werd uitgefloten, kampen met faalangst.

Coach Juande Ramos toont begrip voor de oud-Feyenoorder. "Hij is een jonge vent en heeft alle steun nodig van de mensen die met hem werken." Drenthe had zelf in de media de supporters al opgeroepen om hem te steunen. "Ik wil niet het gevoel hebben dat ik uit speel als ik thuis voetbal." "

Aldus een artikel van 16 februari dit jaar.

Ben benieuwd of Royston inmiddels zijn faalangst overwonnen heeft....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten